Gideon dag 130 – Pasen

Jezus leeft!

Pasen, weer een feest die we in het ziekenhuis doorbrengen. Maar tegelijk wordt alles ook weer even in een nieuw perspectief gezet. Waar gaat het leven nou eigenlijk over. Wat heeft uiteindelijk nog waarde. Gaat het om gezelligheid? Of het lekkere eten? Of familie? Voor ons is pasen vanuit onze christelijke opvoeding o.a het moment dat we denken aan wat Jezus 2000 jaar geleden voor ons aan het kruis heeft gedaan en dat Hij na 3 dagen uit de dood is opgestaan.

En daar zit je dan met je zoontje van net 4 maanden, weer in het ziekenhuis. Net na 3 maanden ziekehuis 1 maandje thuis, en nu net voor de 3e keer weer een heftige operatie heeft moeten ondergaan. Wat een pech. Wat een onnodig lijden. Waar slaat het op. Waar is dat goed voor. Waar is God in dit hele verhaal. Wat van deze waarden blijft dan nog overeind staan.

We moeten zeggen dat we er soms ook geen bal van snappen. Waarom laat God zo’n kleintje zo lijden als het voor Hem een peulenschil is om hem te genezen. Heeft hij nog niet genoeg geleden?

En toch. (dit is wat wij geloven)
Als alles om je heel even stil wordt (of gedwongen wordt stil te worden) en je van een afstandje zo het leven bekijkt. Dan blijft er uiteindelijk nog maar 1 ding overeind staan. Het kruis. HET symbool van waar het Leven over gaat. Doordat Jezus aan het kruis voor onze zonden gestorven is heeft Hij de weg tot God geopend. Sterker nog. Hij IS de weg, de waarheid en het Leven. Door zonde konden wij niet meer bij God komen. Maar als wij Jezus aan nemen als onze Redder dan ziet God onze zonden niet meer, maar ziet Hij zijn zoon Jezus en mogen wij door het bloed van Jezus bij God komen.

En zoals Jezus is opgestaan uit de dood zijn wij in Hem ook niet langer dood (of van de dood) maar mogen wij Leven.

Ik schrijf bewust Leven met een hoofdletter om aan te geven dat ik het (eeuwige) leven met God bedoel en niet het “we leven nu en straks gaan we dood” leven. Dit Leven stopt niet bij de dood. Het gaat om een eeuwig leven met God.

(paasverhaal in notendop)

Dit is waar het voor ons het leven (dit leven) om gaat en waarom we denk ik ook doen wat we doen. Het is (ook voor ons) soms goed om de waarde van het leven opnieuw in te zien. En ook al snappen we niet altijd waarom dingen gebeuren zoals ze gebeuren of zijn zoals ze zijn. God is trouw en heeft zijn trouw naar ons bewezen. We weten dat Hij van ons houd en dat wat er ook in dit leven gebeurt, we voor altijd en eeuwig bij Hem veilig zijn.

Daar word je toch blij van?

Daarom is het ook zo belangrijk dat we in onze omstandigheden onze blik op Jezus willen richten.

De omstandigheden zijn dat we zorgen hebben om Gideon. Hij heeft vandaag koorts gekregen en heeft nu een preventieve anti-biotica gekregen om ervoor te zorgen dat de kunststof patch die hij nu op zijn middenrif heeft niet gaat ontsteken of erger nog, wordt verstoten door het lichaam. Ook gaat het hele proces langzamer dan we hadden gehoopt en Gideon heeft duidelijk meer last van de operatie. Hij heeft vandaag een klein flauw lachje laten zien maar dat is niets vergeleken bij hoe hij normaal is.

Van de omstandigheden word je niet blij.

Door te kijken naar wat we van God hebben ontvangen wel. Leven!

Het is niet (meer) mogelijk een reactie te plaatsen


Berichten 1 tot en met 10 van totaal 10
 

Françoise

maandag, 01-04-13 23:33

Wat naar zeg dat het allemaal zo moeizaam loopt en dat Gdeon koorts heeft gekregen. Heel veel sterkte! Ik denk aan jullie.
Liefs,
Françoise

 

Elza&Evert en Eliza

maandag, 01-04-13 21:39

Lieve M&N en Gideon,
We kunnen ons heel goed voorstellen dat jullie ook veel dingen nu ook even niet begrijpen.Het is ook onbegrijpelijk wat jullie kleine man en jullie ook als ouders mee maken op dit moment.
Je ziet je kleine man "vechten" en jullie zien ook zn pijn,verdriet dat je als ouder heel graag wilt overnemen. Ja en dan gaan je gedachten ook uit naar het paas evangelie dat Jezus voor ons heeft geleefd,gestereden.Deze twee dingen lijken zoveel op elkaar.
We hebben nu op dit moment ook even geen woorden meer...
We leven en bidden voor jullie..ook bidden voor geestelijke en innerlijke rust. Dat dit mag neerdalen over jullie.
lieve groet van ons 3en en een knuffel voor Gideon speciaal van Eliza

 

Jannieka Scheinhardt uit Sellingen

maandag, 01-04-13 15:34

Wat een krachtig getuigenis, juist nu!
We houden van jullie, ongeveer op afstand en blijver bidden en
danken voor God in dit alles en Zijn nabijheid en Liefde
Heel veel liefs,Rien en Jannieka

 

Marijke

maandag, 01-04-13 13:03

Ja ik weet dat mijn woorden te kort schieten, en als kimme verhaal ik en wat je al wel niet hebt doorgemaakt nauwelijks verwerkt. Kwam in mij op; wat een grote beproeving, ik vind het zo gaaf dat je kunt getuigen van de opstanding van Jezus en over het eeuwige leven, ja wat is het leven dan hier op aard? Maar hier hebben we ook ons leven te leven, en ik weet dat mijn woorden er niet toe doen. Wel leef ik mee zover ik dat kan en bid dat je in deze houding mag blijven dwars door de beproevingen heen. Ook bid ik Gideon genezing een rustig hartje toe en weet dat de liefde van God om julliie 3jtes staat. Sterkte veel liefs....

 

Wilfred en Christine

maandag, 01-04-13 12:16

Lieve N en M,

Pfoe! We kunnen ons niet voorstellen hoe dit voor jullie is. Wat een kracht spreekt uit jullie woorden.
Zegen, sterkte, alles wat jullie nodig hebben bidden we jullie toe.

Liefs, Wilfred en Christine

 

Natanja

maandag, 01-04-13 01:24

Lieve papa en mama van Gideon! Wat lijken die twee verhalen ver uit elkaar te liggen. Ik kan me voorstellen dat jullie het daar wel eens moeilijk mee hebben. Hoeveel ruimte is er - binnen een blije geloofsbeleving - voor verdriet? Ik hoop dat jullie alle ruimte nemen die jullie nodig hebben om uiting te geven aan jullie gevoel in deze situatie. Of dat nu boosheid is, verdriet, niet begrijpen, zorgen... Het is heel pittig wat jullie doormaken en ik vind jullie dapper in hoe jullie hiermee omgaan. Ik wens jullie alle kracht toe die jullie zo hard nodig hebben in deze situatie! Denk ook aan jullie zelf, zorg goed voor jezelf, al staat alles natuurlijk in het teken van Gideon. Ik wens met heel mijn hart dat Gideon weer snel opknapt en de vrolijke Gideon zal zijn die hij is!

 

Joke en Ton uit Leende

zondag, 31-03-13 23:52

Lieve schatten, Kerst en Pasen in het ziekenhuis!
Wat veel! Geboorte, lijden, dood en verrijzenis.
Jullie maken het allemaal mee.
Het enige dat wij kunnen doen is jullie laten weten
dat we aan jullie denken!
Liefs Joke en Ton

 

Debby

zondag, 31-03-13 23:02

Wauw, hier word ik stil van.......
Wat een kracht gaat er van jullie woorden uit. Wat ontzettend bijzonder dat jullie dit kunnen zeggen in deze omstandigheden. Voor mij is dit aanbidding in een van zn meest pure vormen. Aan God zij alle eer, lof macht heerlijkheid en kracht, wat onze omstandigheden ook zijn. Jezus we vertrouwen erop dat U een hoopvolle toekomst heeft voor Nathanael, Marieke En Gideon. Uw wegen zijn hoger dan onze wegen en Uw gedachten zijn hoger dan onze gedachten.
Ik bid jullie alle steun, herstel, kracht, moed, liefde en vrede toe, die jullie maar kunnen gebruiken.

 

Hanneke

zondag, 31-03-13 22:16

Dappere ouders en dappere Gideon!
Wat maken jullie moeilijke dingen mee! Ik bid dat jullie Gods vrede en rust zullen ervaren in je hart, emoties en gedachten. Hij laat jullie niet los.
Liefs Hanneke

 

Familie Kelderhuis

zondag, 31-03-13 21:58

Lieverds ik ben stil door wat jullie schrijven.
Een dikke knuffel.

 
 
nl_NLDutch